تیر اهن ذوب اهن

تیر اهن ذوب اهن

تیر اهن ذوب اهن اصفهان بهترین تیر اهن بازار به شمار میرود که تمامی استاندارد های لازم را داشته و به سراسر کشور و حتی به سایر کشورها فروخته و ارسال میشود.

فروش و پخش عمده تیر اهن ذوب در مجموعه اهنان انجام میشود.توجه داشته باشید که شرکت اهنان بدون واسطه و با بهترین قیمت اقدام به فروش این محصول می کند.

برای استعلام قیمت تیر اهن ذوب اهن با ما تماس بگیرید و در هرنقطه از ایران تحویل بگیرید.

شرکت اهنان به عنوان بزرگترین شرکت اهن فروشی اصفهان اقدام به فروش کلیه محصولات ذوب اهن میکند و شما میتوانید با بهترین قیمت از ما خرید کنید.

همچنین در این مجموعه پروفیل ذوب اهن به صورت ویژه به فروش می رسد.

تیرآهن

تیر آهن ذوب آهن اصفهان

در این مقاله قصد داریم تیر آهن ذوب آهن را به شما معرفی کنیم پس اگر در خصوص انواع آن و مزایا و معایب هر یک کنجکاو هستید به شما توصیه می کنیم در مطالعه ی این مقاله با ما همراه شوید.

تا چندی پیش، تیر آهن های IPE که به  تیر آهن های I شکل نیز شناخته می شدند به عنوان مصالح پایه و متداول در ساختمان سازی و ساخت و سازها به کار برده می شدند، این تیر آهن نخستین بار توسط شرکت آمریکایی ساخته و طراحی شد بنابراین به مرور زمان توانست موقعیت خود را در ساخت و ساز های مهم، مانند پل سازی و ساخت آسمان خراش تثبیت کند.

تیر آهن ها همانند سایر مصالح ساختمانی انواع مختلفی را در بر میگیرند و به همین منظور در ساخت و طراحی هر یک از آن ها استاندارد های خاص و مختلفی در نظر گرفته می شود.

روش تولید تیر آهن ذوب آهن:

ابتدا کوره هایی با دمای 1100 درجه سانتی گراد فراهم می کنند تا در مرحله بعد شمش ها به وسیله ی یک جک هیدرولیکی به داخل کوره ها وارد شوند.

سپس جریان گرد آبی عملیات نورد را آغاز می کند تا زمانی که دمای شمش‌ ها به مقدار مورد نظر نزدیک شود به سمت خط تولید فرستاده شوند.

شمش ‌های پخته شده پس از عبور از مرحله رافینگ، با در نظر گرفتن استاندارد های لازم توسط قیچی متراژ برش می خورند. در نهایت محصول در بندیل‌ هایی با وزن‌ مشخص بسته ‌بندی شده و برای عرضه آماده می شود.

ساختار تیر آهن ذوب آهن:

در ابتدا برای آشنایی بیشتر شما با ساختار تیر آهن، دو اصطلاح مهم را ذکر می کنیم:

اصطلاح اول که جان تیر آهن نام دارد به قسمت اصلی و بخش میانی تیر آهن گفته می شود.

اصطلاح دوم نیز در خصوص بال تیر آهن بوده و به کناره ها و لبه های یک تیر آهن گفته می شود.

کارخانه تیر آهن ذوب‌ آهن یکی از بزرگ ‌ترین تولید کننده مقاطع طویل فولادی در خاورمیانه محسوب می شود به همین دلیل یکی از معروف ‌ترین برند های تولید تیر آهن در ایران به شمار می آید چرا که محصولات تولید شده در این کارخانه از استحکام و کیفیت کافی برخوردار هستند، لازم به ذکر است تیر آهن تولید شده در این کارخانه از انواع مختلفی شامل می شود که در ادامه ی مقاله به توضیح هر یک از آن ها می پردازیم.

انواع تیر آهن ذوب آهن:

کاربرد تیر آهن ها در صنعت ساختمان سازی، متفاوت بوده و بسته به محل مورد نظر مورد استفاده قرار می گیرند به همین دلیل به صورت ستون، خرپا، نعل درگاه، تیر در پوشش سقف ها و پل های لانه زنبوری به کار گرفته می شوند.

همانطور که قبلا ذکر کردیم تیر آهن ذوب آهن در انواع متنوعی طراحی و تولید می شوند که پرکاربرد ترین و معروف ترین آنها به شرح زیر می باشد:

  1. تیر آهن بال پهن:

این نوع تیر آهن خود به سه نوع، بال پهن سنگین (HEB)، بال پهن سبک (HEA) و تیر آهن سنگین TPB تقسیم بندی می شود که معمولا در اندازه های 100 تا 1000 میلیمتری ایجاد می شوند.

لازم به ذکر است نوع بال پهن این محصول، در جنگ های جهانی اول مورد استفاده قرار گرفته است.

  1. تیر آهن لانه زنبوری:

در طول این نوع تیر آهن حفره های تو خالی وجود دارد که از نظر ظاهری با حفره های کندوی عسل مشابه می باشند، به همین دلیل این نوع تیر آهن، به لانه زنبوری شناخته می شود.

مزیت های نوع لانه زنبوری: چون این تیر آهن از حفره های تو خالی برخوردار است، هنگام تولید به مصالح کمتری نیاز دارد بنابراین از نظر هزینه به مقرون به صرفه می باشد. همچنین حفره های خالی موجود در جان این نوع تیر آهن برای عبور لوله های تاسیساتی و برق مناسب می باشد.

لازم به ذکر است اگر تیر آهن معمولی به تیر آهن زنبوری تبدیل شود، تیر آهنی با ارتفاع بیشتر و مستحکم تر به دست می آید که با تیر آهن اصلی هم وزن می باشد.

معایب نوع لانه زنبوری:

نوع زنبوری تیر آهن در موقعیت تکیه گاه های پل به ستون یا هنگام متصل شدن تیر آهن تودلی به پل از تحمل کافی برخوردار نمی باشد.

معایب و مزایای استفاده از انواع تیر آهن ذوب آهن:

تیر آهن همانند همه مواد و مصالح مصرفی، معایب و مزایای خاص خود را شامل می شود به همین دلیل برای استفاده از آن ها باید شرایط و کاربرد هر یک به درستی در نظر گرفته شود، این مزایا و معایب به شرح زیر می باشد:

مزایا:

  • امکان توسعه سازه پس از اتمام آن وجود دارد.
  • می توان چند قطعه را به یکدیگر متصل کرد.
  • می توان آن را به صورت پیش ساخته عرضه و ارائه کرد.
  • در ارتفاعات زیاد نیز مورد استفاده قرار می گیرد.
  • در مقایسه با بتن، فضای کمتری به خود اختصاص می دهد.

معایب:

  • ممکن است در دمای زیاد ضعیف شود.
  • در مقابل عوامل بیرونی به خوردگی فلز دچار می شود.
  • در بعضی از مواقع امکان جوش نامناسب وجود دارد.

انواع استانداردهای ساخت تیر آهن ذوب آهن:

کارخانه ی تیر آهن، برای ساخت محصولات خود، استاندارد های مشخصی در نظر می گیرد به طوری که استفاده از استاندارد های IPE ، INP و IPB را در اولویت خود قرار می دهد. نکات مربوط به استاندارد های کارخانه ذوب آهن به شرح زیر است:

استاندارد IPE:

این استاندارد در تولید تیر آهن در کشورهای اروپایی و ایران متداول می باشد در این نوع استاندارد باید:

ضخامت بال ها یکنواخت باشد.

محصول در ارتفاع های 80 تا 600 میلیمتری ایجاد شود.

ضخامت بال ثابت بوده و تیر آهن به صورت I شکل طراحی و تولید شود.

استاندارد INP:

این استاندارد در کشورهای چین و روسیه رایج است و باید در INP نکات زیر رعایت شود:

برخلاف استاندارد IPE، دو بال ساخته شده در این استاندارد از شیب ملایمی برخوردار می باشد.

این محصول اغلب در ارتفاع های 80 تا 600 میلیمتری ساخته می شود.

استاندارد IPB:

طول بال های تولید شده در lPB، در مقایسه با نوع IPE افزایش پیدا می کند. به همین دلیل این استاندارد، به استاندارد بال پهن نیز معروف می باشد.

انواع برش تیر آهن ذوب آهن:

در حال حاضر و با به کار گیری تکنولوژی های روز دنیا، برش تیر آهن به دو روش انجام می شود که عبارتند از:

برش به روش کوپال یا (روش سرد):

در این روش از دستگاهی که به قطع کن سنگین معروف است استفاده می شود. این دستگاه با استفاه از برش مخصوص، تیر آهن ها را به صورت سرد و در امتداد خط قطع می کند.

برش به روش برنول:

در این نوع برش یک کارگر با تجربه و کارآمد با استفاده از از شعله قوی (ترکیب استیلن و اکسیژن) و به همراه لوله برنول، برش تیر آهن را آغاز می کند.

میزان فولاد به کار رفته در تیر آهن ذوب آهن:

در طراحی و ساخت تیر آهن معمولی ذوب‌ آهن، 3 نوع فولاد مورد استفاده قرار میگیرد که عبارتند از:

  1. فولاد 37 (S235JR)
  2. فولاد 44 (S275JR)
  3. فولاد 52 (S355JR)

قیمت تیر آهن ذوب ‌آهن اصفهان

در نظر داشته باشید نمی توان قیمت تیر آهن را به طور دقیق بیان کرد زیرا قیمت آن با توجه به نوسانات نرخ ارز، قیمت جهانی فولاد و میزان عرضه و تقاضا به تغییر دچار می شود.

لازم به ذکر است در خصوص مقاطع فولادی برند تولید کننده هم یکی از عوامل تأثیرگذار در قیمت نهایی به شمار می آید زیرا هر چقدر برند معتبر تر باشد، تیر آهن تولید شده از کیفیت بالاتری برخوردار می باشد.

قیمت تیر ذوب اهن

قیمت تیر ذوب اهن در واقع همان ذوب اهن اصفهان است که با توجه به قیمت جهانی اهن و همچنین سیاست های داخلی بازار سنجیده میشود.

برای استعلام پیین ترین قیمت بازار با ما تماس بگیرید.