راهنمای مشتریان برای خرید ورق های فولادی ضد زنگ

تامین کنندگان ورق استنلس استیل، گریدهای مختلفی از فولاد ضد زنگ را در اختیار مصرف کنندگان قرار می دهند. بدون شک، انتخاب از بین ده ها گرید فولاد، برای افراد ناآشنا و بی تجربه می تواند طاقت فرسا و سخت باشد. با این حال، دانستن اینکه کدام گریدها در کدام پروژه ها باید استفاده شود، با توجه به محیطی که فولاد ضد زنگ در آن استفاده خواهد شد، تعیین می گردد.

می خواهید فولاد را برای استفاده دز محیط داخلی یا فضای باز بخرید؟ آیا از آن در حمام، آشپزخانه یا برای تابلوهای معماری یا قطعات خودرو استفاده می کنید؟

می خواهیم در این مطلب، یک راهنمای مفید را ارائه دهیم که برای کمک به مشتریان خرید ورق فولادی بسیار مناسب است؛ با این نکات مهم می توانید برای انتخاب اندازه ورق، گرید و شرایط پرداخت مناسب، تصمیم گیری کنید.

بزرگ ترین فروشگاه ورق استیل اصفهان با بهترین قیمت.برای خرید بی واسطه ورق استیل اصفهان کلیک کنید.

 

ضخامت ورق فولادی ضد زنگ

بیایید ابتدا در نظر بگیریم که ورق فولاد ضد زنگ با یک فرآیند صنعتی به قطعات نازک و مسطح تبدیل می‌شود که می‌توان آن‌ها را برش داد و به اشکال مختلف درآورد. بسیاری از اشیای موجود در اطراف ما از ورق فلزی ضد زنگ ساخته شده اند. ضخامت ورق ها تا 6 میلی متر (.25 اینچ) متفاوت است. هر ورق با ضخامت بالاتر، به عنوان “صفحه فولادی “طبقه بندی می شود و برای اهداف صنعتی یا تجاری متعددی استفاده می شوند.

به استثنای ایالات متحده، ضخامت ورق آهن، بر حسب میلی متر مشخص می شود. در ایالات متحده، ضخامت ورق ها معمولاً توسط معیار استاندارد “گیج” مشخص می شود. هر چه عدد گیج، بزرگتر باشد، فلز، نازک تر است.

ما در شرکت آهن اینفو، ورق های فولادی و انواع ورق آهن را با اندازه‌های استاندارد ارائه می‌کنیم، اما برای درخواست های سفارشی نیز پیشنهادهایی در نظر گرفته ایم. انواع ورق گالوانیزه، ورق اسیدشویی، ورق کانال کولر، ورق عمده فولادی، از بهترین کارخانه های فولاد در کشور برای مشتریان عزیز تأمین می شوند.

 

گریدهای ورق فولادی ضد زنگ برای خرید چیست؟

انواع مختلفی از گرید فولاد ضد زنگ موجود است. این موارد عبارتند از: فولاد گرید 304، فولاد گرید L 304، فولاد گرید 316/ L 316، فولاد گرید Ann 301، فولاد گرید QH 301، فولاد گرید HH 301، 301FH، فولاد گرید 302، فولاد گرید 309، فولاد گرید 310، فولاد گرید 321، فولاد گرید 330، فولاد گرید 347، فولاد گرید 409، فولاد گرید 410، فولاد گرید 430، فولاد گرید 600، فولاد گرید 718، فولاد گرید 5-15، فولاد گرید 4-17، فولاد گرید 7-17، فولاد گرید 286A، و فولاد گرید 2205.

گریدهای فولاد با فرمول شیمیایی تعیین می شود. از بین تمام آلیاژهای فولاد زنگ نزن، گرید سری 300، بیشترین استفاده را دارد که در میان آنها، فولاد آستنیتی آلیاژی 304 رایج ترین نوع آن است. تطبیق پذیری و استحکام آن باعث شده است که به طور گسترده مورد استفاده قرار گیرد، و در شکل های متنوع تری نسبت به هر نوع فولاد ضد زنگ دیگر موجود است. تقریباً 70 درصد از فولاد ضد زنگ ساخته شده، آستنیتی است؛ یک گرید غیر مغناطیسی و جامد که عمدتاً از آهن و کربن ساخته شده که به ساختار کریستالی اولیه آن مربوط می شود.

میلگرد اصفهان را با بهترین قیمت از فروشگاه اهنان تهیه کنید.

 

ورق فولادی سری 300، مقاوم ترین گریدها در برابر خوردگی، با انعطاف پذیری عالی است و می توان آن را به راحتی شکل داد و جوشکاری کرد. فولاد ضد زنگ گرید 304 نه تنها به دلیل ویژگی های جوشکاری فوق العاده خوب، بلکه به دلیل ساختار آستنیتی متعادل، یک انتخاب ایده آل برای استفاده است. این فولاد به طور گسترده در بسیاری از کاربردهای صنعتی، معماری و حمل و نقل استفاده می شود.

میزان مقاومت در برابر خوردگی، یا آنچه که فولاد ضد زنگ را ارزشمند می سازد، به مقدار کربن و کروم استفاده شده در آلیاژ نهایی مربوط می شود. مقاومت در برابر خوردگی بسیاری از گریدهای فولادهای زنگ نزن، از آلیاژی کردن آهن، با افزودن حداقل 10.5 درصد کروم و حداکثر 0.15 درصد کربن ناشی می شود.

کروم یک فیلم محافظ غیرفعال از اکسید کروم ایجاد می کند که سطح فولاد را می پوشاند و مانع از پخش شدن خوردگی در ساختار داخلی فلز می شود. بنابراین، افزایش مقدار کروم باعث افزایش مقاومت در برابر خوردگی می شود.

 

تکمیل فرآیند ساخت ورق فولادی ضد زنگ، تفاوت اصلی را ایجاد می کند

علاوه بر انواع مختلف فولاد ضد زنگ، ورق فولادی، بسته به کاربردهایی که از استنلس استیل برای آن استفاده می شود، دارای روکش یا پوشش های مختلفی هستند. این روکش ها با نمادهای انگلیسی و عددها معرفی می شود و در هر مرجع استاندارد، تعریف شده است.

 

پوشش ها با نماد یا با کد آلفا علامت گذاری می شوند؛ 1، BDBA2، 3، 4، 6، 7، 8 و TR.

ورق‌های فولادی ضد زنگ دارای روکش استاندارد B2 هستند. برای سطوح صیقلی، این عدد از استاندارد شماره 4 تا روکش آینه ای شماره 8 متغیر است و معمولاً با یک پوشش وینیل قابل جابجایی پوشانده می شوند.

پوشش شماره 4، رایج ترین سطح است و به راحتی قابل تشخیص می باشد، این پوشش را تقریباً در تمام لوازم فولادی ضد زنگ خواهید دید.

روکش آینه ای مانند ورق فولادی، با پوشش گروه شماره 8، دارای بیشترین سطح بازتابنده و بسیار صیقلی در بین هر فولاد ضد زنگ است. عملیات پرداخت در این ورق های فولادی با ابزارهای ساینده بسیار ریز صورت گرفته، بنابراین بسیار براق است.

ورق های فولاد ضد زنگ معمولاً در شرایط آنیل شده، فروخته می شود. به این معنی که وقتی فولاد ضد زنگ آنیل می شود، باید تا دمایی کمتر از نقطه ذوب آن گرم شود، سپس به آرامی سرد می شود تا قابلیت چکش خواری بیشتری پیدا کند. به این ترتیب ورق ها را به دوام، بافت یا سختی دلخواه می رساند.

 

خرید ورق فولادی عمده از اهنان

ما در شرکت اهنان به‌عنوان تامین ‌کننده ورق فولادی ضد زنگ، طیف گسترده‌ای از گریدها، برش‌ها، اندازه‌ها و پولیش سطحی را ارائه می‌دهیم که می‌توانند برای هر صنعت و کاربردی مناسب باشند. اگر نمی توانید اندازه یا گرید مورد نظر خود را پیدا کنید، برای دریافت مشاوره خرید با کارشناسان ما تماس بگیرید.

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *