قیمت آهن اصفهان

روش ساخت پروفیل اهن:

محصولات پروفیل یکی از محبوب ترین محصولات در بسیاری از بخش های صنعتی و اقتصادی است. سازماندهی یک شرکت سهامی خاص، یک تصمیم منطقی است اما به سرمایه گذاری قابل توجهی برای ایجاد گارکاه کوچک نیاز دارد. اولین کاری که یک کارآفرین باید انجام دهد، اشنایی با فن آوری تولید و مطالعه نیازهای خریداران احتمالی در منطقه است. در اين مقاله روش ساخت پروفيل آهن را به شما توضيح خواهيم داد.

 

پروفیل ذوب اهن از بهترین پروفیل های تولید کشور به شمار می اید.

پروفیل چیست؟

به قطعه ای آهنی  توخالی گفته می شود که در اشکال مربع، دایره و مستطیل و .. ساخته می شود. پروفیل سازه هایی که مشخصه های از جمله مقطع ثابت و طول زیاد هستند و در صنایع خودروسازی، ساختمای سازی و کشتی وسازی و.. به کار میروند.

انواع پروفیل ها:

قبل از اينمه شما را با روش ساخت پروفيل آهن آشنا کنيم بهتره انواع پروفيل را بشناسيد.

پروفیل نورد گرم : به شکل قوطی شکل است و به روش نورد گرم و در مای بالای 1700 درجه ساخته می شود و به این در می آیند. سطح خشن و بدون سیقلی دارند.

پروفیل نورد سرد: سطح این پروفیل ها سیقل داده شده و صاف هستند نسبت به نورد گرم که سطح خشنی دارند  و استحکام آنها نیز بیشتر است.

برای خرید پروفیل اصفهان با بهترین قیمت با ما تماس بگیرید.

تولید پروفیل چیست و چه چیزی است ؟

لوله های پروفیل برای مونتاژ ساختارهای فلزی در اندازه های مختلف و اهداف مختلف ساخت می شوند : قاب ها، سوله ها، گلخانه های موقت و دائمی.محصولات فلزی استاندارد با مقطع عرضی مناسب برای این اهداف مناسب نیستند، درست مانند لوله های پروفیل برای برای خطوط لوله آب و گاز مناسب نیست.

برای اطمینان از امکان تولید لوله های پروفیل، اشنا شدن با گستره وسیعی از زمینه های کاربردی برای این محصولات ارزشمند است:

  • لوله های پروفیل با یک پیکربندی استاندارد. دامنه استفاده به ساخت داربست، خطوط لوله، حفاظت از تجهیزات کابل، تشکیل سیستمهای آبیاری و یا شمیربازی بسط داده شده است.
  • پروفیل های تنه. آنها در ساخت خطوط لوله بزرگ با افت فشار مکرر به عنوان بخش های پشتیبان استفاده می شوند( این لوله ها اغلب با توجه به مشخصات سازنده و برای یک سفارش منفرد ساخته می شوند)
  • پروفیل فلزی لوله شده با مقاومت افزایش یافته در برابر ترکیبات شیمیایی. در صنایع غذایی، دارویی وشیمایی مورد تقاضا است.
  • پروفیل های مهندسی. آنها در تولید پیستون خودرو، شفت، سیلندر، یاتاقان استفاده می شوند.
  • انواع بخش های مختلف محصولات پروفیل نیز متفاوت هستند. آنها بیضی هستند، بیضی مسطح، چهارگوش، مستطیلی، چند ضلعی. با یک سفارش جداگانه، یک شرکت ممکن است قادر به تولید پروفیل هایی با یک بخش به شکل مثلث ، چندضلعی و غیره باشد. در ادامه مقاله شما را با روش ساخت پروفيل آهن آشنا مي کنيم

روش توليد و  ساخت پروفيل آهن

چندین روش ساخت پروفيل آهن وجود دارد. بسته به روش تولید مورد استفاد، ویژگی محصولات متفاوت خواهد بود:

  • محصولات پروفیل نورد گردم از نوع بدون درز: در محیط هایی که نیازمند افزایش شاخص های استحکام هستند مورد استفاده قرار میگیرد. معمولا ضد خوردگی ، مقاوم در برابر هرگونه اسید و مواد تهاجمی.
  • پروفیل های نورد سرد یا استاندارد:سازه های انعطاف پذیر بیشتری که می توانند در برابر افت فشار قابل توجه مقاومت کنند.
  • پروفیل های نورد قدیمی از نوع جوش الکتریکی: سازه های قوی و بادوام، اما فقط تابع استانداردهای عملیاتی هستند.

تولید انبوه لوله با اهداف مختلف نیاز به تنظیم در فهرست تجهیزات مورد نیازاست.

روش ساخت پروفیل

روش ساخت پروفیل آهن به دو روش است :

روش مستقیم و روش غیر مستقیم

روش مستقیم :

روش ساخت پروفيل آهن به روش نورد سرد وشامل چند مرحله :

اولین گام در پردازش نوار، باز کردن و برش به بخشهایی از عرض مورد نیاز خواهد بود. برای برش یک ورقه آهنی به بخش های طولی یکنواخت، یک واحد برش مورد نیاز است. این برای برش نوارهای فلزی به ضخامت 5 سانتی متر یا بیشتر طراحی شده است. برای سهولت انجام اقدامات بیشتر، بخش های بدست آمده در یک نوار پیوسته جوش داده می شوند.

نواری که پس از برش و جوشکاری بدست می آید بر روی غلتک دائما در حال چرخش پیچیده می شود. این اصل تولید برای حصول اطمینان و برای این است که قطعه مورد صاف و به شکل مورد نظر دربیاید و لبه های آن به یکدیگر نزدیک شود.

اقدام بعدی انتقال نوار فلزی به رول فر مینیگ است که باعث شکل دهی به ورق می شود . ابتدا ورق مورد نظر صاف می شود و بعد برای شکل دهی وارد غلتکها می شود که از نظر مقطع گرد است.دستگاه قالب گیری به تولید آن ادامه میدهند تا زمانی پروفیل در طول و ابعاد مورد نظر بریده شود. این روش یعنی با استفاده از روش رل فرمینگ از روشهای بسیار دقیق و پرکاربرد برای تولید پورفیل محسوب میشود.

بعد قطعه به محل جوشکاری منتقل می شود جایی که در آن لبه های آن با استفاده از جریان های فرکانس بالا جوش داده می شود. به موازات این فرایند، فشرده شدن محصول توسط غلتک ها ادامه می یابد. تا تمام درزها ، چه در خارج و داخل لوله گرفته شود و بعد ، قطعات  که در مرحله جوشکاری را پشت سر گذاشته اند توسط ترکیبات امولسیونی خنک می شوند.

جوشکاری به روش مقاموتی (ERW):

گرمای تولید در این روش ، به دلیل مقاومت مواد در برابر جریان الکتریکی ( یا استفاده از جریان با فرکانس بالا است. که جریان الکتریکی در زمان کوتاه، باعث می شود فلز به شکل خمیر مانند در بیاید. قبل و در حین عبور جریان الکتریکی هم، فشار زیاد به فلز اعمال می شود.

فن آوری تولید محصولات جوشکاری الکتریکی در یک چرخه کامل شامل عملیات زیر است

  • پردازش نوار
  • تشکیل و جوش دادن شمش گرد در زیر پروفیل
  • پروفیل لوله گرد
  • بررسی کیفیت کنترل کیفیت
  • حررارت درمانی

محاسن ومعایب:

  • پروفیل های تولید شده به روش مستقیم از انحنای سطحی کمتری برخوردار هستند و ابعاد دقیقتر وزاویه های تیزو خط جوش نیز دارند، که به این دلیل ( یعنی تیز بودن زاویه و همچنین اختلاف قطر در مناطق مختلف قالب) استهلاک قالب بیشتر است و همچنین به دلیل وجود فضای زیاد بین پروفیل و ایندکتورو فریت باعث می شود راندمان روش مستقیم پایین تر بیاید.

با بزرگترین اهن فروشی اصفهان تماس بگیرید و از بهترین قیمت ها مطلع شوید.

روش غیر مستقیم تولید پروفیل :

لوله های گرد برای چین دادن وشکل دادن به پروفیل از دستگاه عبور می کند. در نتیجه فلز با شکل وموقع مورد نیاز بدست می آید. مرحله  تنها در صورتی لازم است که برای تولید لوله هایی با بخش مستطیلی (مربع، چندضلعی) برنامه ریزی شده باشد. برای پروفیل های بیضی شکل و یا بیضی مسطح، استفاده از قالب های قابل تعویض استفاده میشود که در اشکال و انوع مختلف است.پس از آن کار به بخش هایی با طول اندازه گیری شده یا اندازه گیری نشده بریده می شود ودر طی آن تحت خنک شدن مداوم قرار میگیرد.

برای بهبود ویژگی های مقاومت آهن،محصولات نهایی درمرحله نهای چرخه دوباره گرم می شود. این امر به این دلیل ضروری است که وقتی آهن تغییر شکل داده شود، تنش های داخلی در آن شکل میگیرد..

محاسن ومعایب:

در این روش ساخت پروفيل آهن تنوع بیشتری با ماشین لوله سازی انجام می شود فضای بین پروفیل و اندیکتور بسیار کم و همچنین می توان قطر لوله را کاهش داد و از حداکثر توان دستگاه جوش هم استفاده کرد.

کابرد پروفیل آهن  چیست؟

1-کاربرد پروفیل مربعی مستطیلی :

  • ساختمان سازی
  • در نرده های پیاده رو و خیابان
  • کنار راه پله ها
  • نرده کشی های اطراف دیوار

2- پروفیلهای به شکل قوطی های مربعی با مقطع بزرگتر :

  • ساختمان سازی
  • اسکلت فلزی ساختمان ها
  • ساخت درهای بزرگ آهنی

قیمت میلگرد اصفهان را میتوانید بدون واسطه از ما بخواهید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *